Wij zijn trots en blij om u onze nieuwe naam en logo te laten zien! Vanaf 1 juli heten wij niet langer Hoveniersbedrijf Stip maar is onze naam gewijzigd in Stip Hoveniers. We nemen u graag kort mee in het proces wat wij samen doorlopen hebben!
Voorbereiding
Een ogenschijnlijke kleine verandering maar die echter heel wat maanden van nadenken, overwegen en voorbereiden met zich meebracht. Een naam wijzigen van een goed lopend bedrijf met zo’n lange geschiedenis doe je niet zomaar dus we vonden het belangrijk dat dit zorgvuldig zou gebeuren en iedereen er achter kon staan.
Waarom dan toch de naamswijziging? Sinds 2013 is Henriekus naast Bertus in het bedrijf gekomen. Een nieuwe generatie betekent nieuwe ideeën en een verder uitgewerkte visie, waarbij steeds meer is ingezet op de levende en duurzame tuin. Onze inzet is in 2021 bekroond met de titel ‘Duurzaamste hovenier’ die wij sindsdien met dankbaarheid en trots dragen.
Gaandeweg groeide de wens om aan deze nieuwe stap ook een nieuw logo te gaan verbinden en misschien zelfs wel een nieuwe naam. Een naam en uitstraling die nog meer staat voor wie wij zijn, waar wij voor staan en hoe wij willen werken. In 2021 hebben we samen met Kars Schaap de palen richting de toekomst uitgezet en is het voor ons helder geworden hoe wij de toekomst van het bedrijf zien en in welke richting wij ons willen ontwikkelen. Begin dit jaar zijn we in contact gekomen met merkmaker Martijn van de Polder. Hij heeft ons meegenomen in de ontwikkeling van een heel nieuwe huisstijl én naam.
Hoveniersbedrijf
Tijdens dit proces kwamen we samen tot de conclusie dat de naam Hoveniersbedrijf voor ons niet meer de lading dekt. Het woord bedrijf schetst een afstand; mensen doen zaken met mensen, niet met een bedrijf. Wij van Stip vinden juist de persoonlijke benadering erg belangrijk. We bouwen graag duurzame relaties op met onze klanten en onze klanten met ons. Om die reden hebben we een streep gezet door het woord bedrijf en noemen we onszelf vanaf nu Stip Hoveniers.
Nieuw logo
Een gewijzigde naam betekent natuurlijk ook een nieuw logo. Een herkenbaar beeldmerk wat bij ons en onze visie past. Geen rigoureuze veranderingen, want wij koesteren onze mooie, lange geschiedenis sinds 1959. Wel een logo dat past bij deze tijd en bij de nieuwe generatie in het bedrijf. Martijn heeft ons aan de hand genomen met ons oude logo als uitgangspunt en kwam met een nieuw logo dat u vanaf nu op steeds meer plekken terug zult zien. Van website tot aan offerte en van factuur tot onze bedrijfsauto’s.
Website
Over de website gesproken… ook die is volledig vernieuwd. Met aandacht voor onze mooie projecten, onze lange historie sinds 1959 en ook delen we graag onze kennis met u via onze kennisbank. Neem gerust een kijkje en laat ons weten wat u er van vindt!
Stiphoveniers
Veel veranderingen voor ons waar we langzaam naartoe zijn gegroeid, maar die soms toch nog wel wennen zijn. Eén ding is er niet veranderd: al onze Stiphoveniers blijven zich inzetten met hun kennis en vakmanschap om bij u een levende, duurzame tuin te realiseren!